NEMZETI VÁGTA
        LÉPGETŐ LOVACSKA összeszerelése
            egy videó és a hozzá kapcsolódó szöveg segítségével
        
        Ezt a lovacskát építő csomagként vásároltam. A vetélkedő érdekében át kellett alakítanom: levettem a gumis meghajtását és körmös kapcsolókat tettem a tengelyekre. Ettől gyorsabb tud vágtatni. A videón az eredeti összeállításlátható, de itt a leírásban képekkel jelzem a változtatásaimat.
        Szereléskor futtasd a videót és gondosan olvasd ezt a leírást!
        
        
        A videó linkje: https://www.youtube.com/watch?v=tsfdz7uU4BM
        
        
        Bontsd ki a csomagot!
        
        00:00
        Indítsd el a videót! 
        
        00:13
        Javaslom az alkatrészek kihelyezését!  (A két tengelyre én már felhelyeztem a fogaskerekeket,
        a lovacska feje itt ezen a videón nem szerepel)
        
        00:18-36
        Elemtartó lábazat készítése. De, az összerakás közben be kellene illeszteni az „L” alakú rész alsó furatába a fogaskerekes tengelyt (hossza 50 mm) és a felső furatba az alumíniumból készült körmös kapcsolót. Ha a kép szerint tartod a szerkezetet, akkor a tengely az óramutatójárásának megfelelőan forog, de visszafele nem tud forogni! 
        Itt már érdemes a két sárga tengelyfixálót és a kereket is felerősíteni!
        
        
        Lásd.: foto01
        
        
            
        
        
        
        00:36
        Forraszd a vezetékeket a motor érintkezőjére. A felső érintkezőjére a pirosat, a feketét az 
        alsóra. Ilyenkor a bal kézben van a motor. Nem javaslom a videón látható egyszerű 
        rácsavarást!
        
        00:53
        A motoros láb elkészítése. Be kell csavarozni a motort, de be kell tenni a fogaskerekes tengelyt (50 mm) és a körmöskapcsolót a lenti képnek megfelelően! Jöhet a sárga tengelyfixáló és a kerék is. Itt is igaz, hogy a tengely az óramutató járásának megfelelően tud forogni. 
        
        
        Lásd.: foto02
        
        
            
        
        
        
        01:06
        Lépegető lábak összeillesztése. Ez nem más, mint a két lekerekített vég összeillesztése egy tengellyel (45 mm), s közte van a lovacska, melynek lába „rálép” a motorra. Ne felejtsük el a sárga tengelyrögzítőket sem. A videón és a képen látható módon a tengely alatt fut az elemtartó vezetéke. (A képen már a hosszú tengely is látható, de később írom a leírásban.)
        
        
        Lásd.: foto03
        
        
            
        
        
        
        01:27
        Illeszd fel és erősítsd csavarral a két sárga hajtókereket!
        
        01:38
        Szereld fel az elemtartót!
        
        01:45
        A sárga kerekekbe beillesztjük a hajtórudakat, melyet sárga fixálókkal látunk el!
        
        01:59 - 02:07
        Hosszú tengely (70 mm)beillesztése, fixálókkal (4db).
        
        02:08-23
        !!! A tengelyt már mi feltettük és a körmös kapcsolót is, ez a videó rész már nem érvényes a kerekek felhelyezéséig!02:24 -02:32
        Nekünk nem kell felhelyezni a befőttes gumit!
        
        02:33-46 
        Hajtókarok felhelyezése, fixálása mindkét oldalon. 
        
        
        Helyezd be a ceruzaelemeket!
        
        Ellenőrizd, hogy a két tengelypár egyirányba forog-e, és azt is, hogy a másik irányba semmiképpen sem!!!!!!
        Kapcsold be a lovacskát és kezdődhet a vágta!!
        
        
        KÉSZ!
        
        Az elemkar elfordításával kezdődhet a vágta!
        
        (Futtasd sokat, keresd a lovacska lazuló pontjait és javítsd!)
        
        Mire jöttök a „Vasváris” döntőre, új elemeket tegyetek a szerkezetbe!